Att marknadsföra sitt företag är en av de viktigaste uppgifterna för att bygga upp ett framgångsrikt varumärke och attrahera kunder. Men när budgeten är begränsad kan det vara svårt att veta vilka kanaler och strategier som ger mest valuta för pengarna. Här är en mer förklarande och grundläggande...
I detta webinar går vi igenom riskerna som finns med att endast fokusera budgeten på kortvariga insatser, de positiva effekterna som ett starkt varumärke ger er som företag och påverkan det kan ha på er försäljning samt tips om hur ni bäst skall fördela er marknadsföringsbudget framöver.
Google har börjat rulla ut AI Overview i de amerikanska sökresultaten, med fler länder som snart följer. Denna nya funktion kan förändra hur sökresultat presenteras och påverka er organiska trafik. Vad betyder detta för ert företag och er digitala marknadsföring?
I denna artikel går vi igenom fördelarna med e-postmarknadsföring, viktiga verktyg och tips för att komma igång på ett effektivt sätt.
Det är lätt att hamna i inställningen att all digital marknadsföring måste resultera i nya affärer eller nya kontakter direkt. Ofta allokeras hela, eller stora delar av den digitala budgeten på kampanjer som skall driva konverteringar omedelbart. Men att insistera på att hela budgeten måste ge...
Share of Search är en mätmetod som används för att förstå hur starkt ert varumärke står sig i jämförelse med konkurrenterna. Genom att analysera sökdata från exempelvis Google kan man följa hur sökfrågor relaterade till olika varumärken förändras över tid. Den här artikeln sammanfattar hur Share of...
Att förstå era kunder och dess beteenden online är avgörande för att kunna fatta informerade beslut som driver tillväxt och engagemang. Att implementera webbanalys är ett klokt val som ger er möjlighet att analysera er site, dra insikter av vad som presterar och vad som inte presterar, men också en...