Hoppa till huvudinnehåll

Sex anledningar att fokusera budgeten på varumärkesbyggande annonsering

Publicerad: 3/7 2024
Talare: Victor Svenberg, Digital strateg

Som en digital byrå så kommer vi i kontakt med flertalet olika företag inom B2B där man har stora tillväxtmål, men saknar en marknadsföringsstrategi som skapar förutsättningar för att möta målen. Vanligt förekommande är att alldeles för stor del av marknadsföringsbudgeten fokuseras på insatser som ger kortvariga resultat, medan de långsiktiga insatserna som faktiskt hjälper till att skapa tillväxt över tid prioriteras bort. 

I detta webinar går vi igenom riskerna som finns med att endast fokusera budgeten på kortvariga insatser, de positiva effekterna som ett starkt varumärke ger er som företag och påverkan det kan ha på er försäljning samt tips om hur ni bäst skall fördela er marknadsföringsbudget framöver. 

Några ämnen som diskuteras: 

  • Hur ett starkt varumärke korrelerar med ökad potentiell försäljning både på kort och lång sikt. 
     
  • De positiva effekterna på lönsamheten i bolaget och hur styrkan i varumärket hjälper olika avdelningar i bolaget, alltifrån säljare till rekryterare. 
     
  • Kunderna gör allt mer research innan de bestämmer sig för att handla, och idag är 95% av kunderna inte redo att handla. Hur ser vi till att skapa förutsättningar som gör att när de blir redo att handla att de handlar av er?