Fruktbudet har tillväxt i fokus och strävar efter att vara branschens ledande leverantör genom överlägsen kundservice och genom att uppfylla kraven från betydande certifieringar och standarder. Man inser även utmaningen med att kommunicera konkurrensfördelar när produkterna ofta presenteras på liknande sätt av alla aktörerna i branschen.
Genom en uppdaterad marknadsföringsstrategi som är mer förberedd för att möta högt ställda affärsmål och inte bara locka nya kunder, utan även behålla och utveckla befintliga kundrelationer på både kort och lång sikt - sitter man nu på en bredare plan med potential att överträffa tillväxtmålen samt att kunna differentiera sig från konkurrenterna.
På kort sikt har vi genomfört strategiska förändringar, såsom ökat Fruktbudets synlighet genom köpt media istället för att mest förlita oss på löpande utveckling av ägda kanaler. Utöver det har vi även stärkt den digitala närvaron med förbättrade marknadsföringsinsatser för att främja merförsäljning.
I det långa loppet har vi valt att satsat på att bygga varumärkeskännedom i större omfattning. Genom detta ökar vi möjligheten att vara högst prioriterad och mer top of mind bland potentiella kunder.
Genom tion digitals stöd fortsätter Fruktbudet att säkra sin position som branschens ledande aktör och mot en digital närvaro som inte bara ger resultat här och nu, utan även på lång sikt.
+ Betydligt högre tryck i digitala offerter
+ Betydligt mer trafik men också högre konverteringsgrad
+ Genom tydligare rapportering ökad kunskap inom utvecklingsområden