För att uppnå affärsmålen investeras det stort i digital försäljning, digital marknadsföring och digital utveckling. Vid uppstart isolerades följande utmaningar:
Att hitta den bästa fördelningen av sin externa kommunikation som stöttar både kortsiktig och långsiktig försäljning.
Att hitta den mest effektiva kanalmixen för att få så många som möjligt inom den potentiella målgruppen.
Att hitta ton och form som förtydligar för marknaden vilka Factoringgruppen är och vad Factoring tillför för dig som företagare.
Arbetat fram samsyn mellan sälj, marknad och ledning gällande mål, samt vilka delar och nyckeltal som är centrala för att öka varumärkeskännedom och för att öka antalet kvalitativa leads.
Viktat om kanalmixen och når idag ut i fler breda digitala kanaler som bygger räckvidd och ökar “gillandet” av Factoringgruppen som varumärke. Vi har en gemensam tro på att ökad kännedom också kommer öka effekten av den mer konverteringsdrivande marknadsföringen. Vi har även lagt stor kraft på att anpassa sajtstrukur och innehåll med fokus på att stärka Factoringgruppens organiska positioner inom det viktigaste tjänsteområdet.
Tillsammans har vi omfördelat och paketerat erbjudandet tydligare för att möta alla delar i kundresan. En tydligare fördelning i vilka budskap som bygger kännedom, skapar engagemang eller genererar leads men också hur budskap och innehåll anpassas för att bygga lojalitet.