Bröderna flytt hjälper privatpersoner och företag att med flytta inom, till och från Västkusten. Med högt satta tillväxtmål och en hög investering i sökordsannonsering, hade företaget vid inledande dialog med tion digital hamnat i en situation där deras befintliga marknadsföringsstrategi tappat relevans och där kostnaden per kundförfrågan blivit allt för hög och direkt olönsam. Genom att isolera nuläget och utmaningar formades en ny digital strategi och taktik för att möta Bröderna Flytts kortsiktiga- och långsiktiga affärsmål.
För att stärka Bröderna Flytts affär och öka deras konkurrenskraft på marknaden inledde vi arbetet med att implementera en ny, optimerad kontostruktur. Målet var att maximera effektiviteten i deras digitala annonsering genom en noggrant utformad strategi där sökord, annonsinnehåll och affärsmål samverkade för högsta möjliga relevans. Samtidigt säkerställde vi en tydligare kontroll över annonskostnaderna i syfte att skapa en hållbar och lönsam annonseringsmodell.
I en bransch som flyttmarknaden, där konkurrensen om sökord är intensiv och kostnaden per klick är hög, krävs en strategisk budgivning och kontinuerlig optimering för att balansera både kvantitet och kvalitet i konverteringarna. Genom att arbeta datadrivet identifierade vi de mest kostnadseffektiva sökorden och anpassade både annonsinnehåll och landningssidor för att stärka relevansen och förbättra konverteringsgraden.
För att stödja företagets tillväxtmål – både på kort och lång sikt – kompletterade vi även strategin med betald marknadsföring i sociala medier och displayannonsering. Parallellt uppdaterades mätpunkter, spårning och rapportering för att skapa en mer datadriven uppföljning av alla digitala insatser.
lägre kostnad per kundförfrågan
Genom en tydligare och effektivare annonsering kunde vi förbättra relevansen och sänka kostnaden per kundförvärv.
ökat antal kundförfrågningar per månad
Den nya annonsstrategin för Google Ads ledde till en tydlig ökning i offertförfrågningar per månad.
tillväxt på varumärkessökningar under året
Utifrån vårt långsiktiga arbete med att stärka varumärket Bröderna Flytt ser vi en tydlig trend i ökning av antalet varumärkessökningar.